Sunday, June 3, 2012

Menuju puncak~



Assalamualaikum . mulakan hari anda dengan bismillahirahmanirahim dan senyuman :)
khaifahaluka ? heee , belajar bahasa arab , apa khabar ?

JUN dtng lagi alhamdulilah , msih berkesempatan jumpa JUN tahun ni :)
bg yg sudah dimaklumkan bulan jun bulan mula belajar,bagi batch 1994 lah
ada yg sahut panggilan JOM MASUK U , ada yg ke MATRIKULASI , tak kurang jugak yg ke TINGKATAN 6 , oh ya , ada jugak yg mmbuat persiapan ke POLITEKNIK bulan 7 ni . huhuhu .
ada yg ke swasta ada yg ke kerajaan itu terpulang , mungkin minat lain2 kan ?
terserahlah tapi skrng aku nk cerita 'my decision' :)

FATHIN memilih TINGKATAN 6 sebagai tempat dia smbung belajar ,
mgkin org anggap ianya lekeh , tp bg aku lg org anggap cmtu lg aku smngt nk belajar ,
I'm proud wearing school uniform , hamek kau ^^

1. sistem pembelajaran TINGKATAN 6 dh berubah , terbahagi kepada 3 , yes , mcm UNI jugak ada semester , tp 3 semester ja , 1 setengah tahun , kalau buat diploma 3 tahun kan , so , aku prefer TINGKATAN 6 lg.Even org ckp susah aku tetap tknak putus asa , tp nk bakar lg smngt aku nk genggam 3.0 keatas . insyaALLAH ~

2.hihihi , sy tak nak berjauhan dengan parents lagi sbb sy anak tunggal . ahhhh , merapu lah . ntah tak biasa dok asrama /hostel ni buat aku tak selesa pdhal berpisah dngn parents tu selalu aih ,pernah dok kmpng for 1 month ++ normal ja , jauh lagi . okay itu kampung ini asrama . sejujurnya , aku akan dok asrama if itu pilihan yg aku ada . hihihi .nampak tak kat situ sy anak mnja . tak kisah pn ;p lagipn nnt kalau tak selesa susah pulak ==' . okay alasan .

3.sy tak hbis lg mnikmati zaman2 persekolahan yg sngt best ini , kah2 . sekolah kan best , cikgu2 for sure sporting jika nk dibandingkan dngn pensyarah . eh? sama ja lah . actually aku nk biasakan alam universiti di sekolah supaya aku tak kekok bila msuk U buat ijazah nnt . insyaALLAH :) aku kan jenis lambat tangkap almaklumlah budak baik . hihihi . adoiii , perahsantan jap :P aku tkmw jd mcm shockculture , eh ? ye la tu .

4. TINGKATAN 6 jugak tak memerlukan aku untuk buat pinjaman PTPTIPU eh PTPTN , yes! tak perlu . sbb makan minum trnsport di sponsor parents , if nk guna duit , gaji aku adalah sikit , bukan nk guna bnyak pn nnt , hurm , I guess ~ so dh jimat PTPTN mybe aku nk guna utk ijazah so takyah byr banyak , dh la ada bunga segala bagai ~ untungnyaa tingkatan 6 ni , sng msuk UNI , yes ! tp kena work harder jugak .
aku rasa sama ja mana2 pn . ada point2 yg dipilih utk msuk U . if aku pilih TINGKATAN 6 kelas ekonomi nnt dkt U aku ada bnyak cabang nk pilih tu pn kalau result mencapai kelayakan msuk UNI .

cukup kot alasan knp aku pilih TINGKATAN 6 sedangkan aku dpt POLI , KPTM lah . hadoiii ~ bnyak sngtt kot ~



yang ni result POLI , err , hrtu dia bgtw aku dpt POLISAS stands for POLITEKNIK SULTAN AHMAD SHAH if not mistaken , dekat kuantan pahang mmg agak dekat dngn kampung ku kelantan ~ kalau tngk jurusan tu mmg aku minat sesangat lah , tp 3 tahun . aku amat menitikberatkan masa sbb masa itu emas , hihihi :)mngkin aku akan pilih bidang ni masa degree nnt insyaALLAH . cita2 aku nk jd seorang cikgu sngt tinggi . ehem! layak tak ni fathin jd cikgu ? :D






yang ni pulak KPTM , tngk gmbr twu lah apa mksudnyaa . yeah yg ni swasta. rasanya yg ni dpt sbb aku main isi jek borang masa karnival JOM MASUK U 2 3 bulan lepas . kalau under UITM tu murah sikit , about below 2000 cmtu , & kalau result elok mmg semester seterusnya mara akn tanggung , so ringanlah beban.tapi kos yg ditawarkan aku mmg totally tak minat lgsg ~ kalau wktu aku isi aku isi bebetul bg dpt TESL ka , nk jugak aku pergi . heeeee ~ mngkin bukan nsb ku disitu :)*pasrahkan ? :P





aku ni dh mcm nk promote reramai msuk TINGKATAN 6 ja ? hehehe . dekat mana pn belajar tak kisah , ada peluang nk berjaya if USAHA :) USAHA tu tangga menuju KEJAYAAN . RAJIN itu KUNCI dia :) swasta ka kerajaan tak kisah yg pntng jngn berhenti sekerat jalan then putus asa . takmaw2 :D


lepas TINGKATAN 6 , insyaALLAH nk future terus degree .sy nk capai cita2 sy . insyaALLAH :) nk belajar sesungguh , nk bangga ayah & ibu . nak sngt2 bnggakan diorg . even skali . huuuu ~ doakan sy!

manjadda wajadda!

p/s; pnjng pulak pos aku hrni , membebel ntah hapee2 lah ~please pray for me :)

No comments: