Sunday, October 1, 2017

Butik Online LANAFIRA

Assalamualaikum

Alhamdulilah ateng still adapt with new life now, tough life, gituu.
Tough tak tough belakang kira,
sekarang ateng ada satu benda nak share,


Tips Pemilihan Pakaian Yang Sesuai Untuk Tampak Lebih Langsing

1. Pilih pakaian yang berwarna gelap


Pakaian yang berwarna gelap akan memberi efek kurus kepada si pemakai. Tetapi pakaian gelap bukan tertumpu kepada warna hitam sahaja. Tetapi kita boleh pelbagaikan warna gelap dengan warna biru tua, coklat gelap dan kelabu. Pakaian berwarna terang hanya akan membuatkan kita lebih tampak berisi. 


2. Pilih jalur/corak menegak


Pilih pakaian yang mempunyai corak atau jalur yang menegak. Elakkan pakaian yang mempunyai garisan mendatar kerana akan membuatkan kita lebih nampak gemuk dari biasa.


3. Elakkan memakai material spendex atau kain yang melekap


Pakaian berasaskan spendex atau pakaian yang melekat pada badan memang tidak sesuai digayakan untuk kita yang berbadan gempal untuk kelihatan kurus. Jadi, pilihlah pakaian yang dihasilkan dari fabrik lembut seperti chiffon, kapas dan flowing fabrik. 



4. Memakai skirt jenis princess cut (A-line)


Skirt yang berpotongan gaya princess atau A-line adalah yang terbaik untuk mereka yang berbadan begini kerana ia akan menekankan bahagian lekukan/curve tubuh tanpa membuat ia kelihatan longgar (saggy) dan tidak menarik.  Ini sebenarnya boleh membuatkan badan kita lebih seimbang dan mengelakkan kaki nampak besar.



5. Memilih seluar jenis potongan lurus (straight cut)


Seluar jenis potongan skinny akan membuatkan mata tertumpu dibahagian peha dan kaki dan adalah tidak sesuai jika anda mempunyai sepasang kaki yang agak besar. Jadi kenakan seluar potongan lurus kerana akan nampak lebih langsing dan kurus. Kenakan seluar yang berwarna gelap atau jeans biru gelap adalah lebih menarik. 

haa best tak tips ni,
badan yang comel macam ateng ni kena banyak study tips dan kena bijak cari butik, ala zaman sekarang semua hujung jari jurr,
macam butik pakaian online yang ateng jumpa ni, baju semua latest design dan unik bagi ateng,
rasa nak borong semua yang dalam senarai nak pakai g kelas,
macam vouge sangat pulak, hihi


taraaa...


Butik Online pakaian muslimah yang bergaya dan menarik.  Nama butik pun dah buat ateng tertarik nak g serbu web dia tau. Semua koleksi dekat butik muslimah ni simple,  menarik dan yang penting harga berpatutan.  Saiz pun senang cari tambah yang comel macam ateng ni šŸ˜
Susah tau nak cari design yang cantik tapi saiz comel mcm ateng ni, nasib Lanafira ada sampai saiz XL


LANAFIRA butik online bukan setakat updated malah design pakaian muslimah yang menepati citarasa generasi sekarang dan design yang menarik dan tak lah membosankan malah warna pun pelbagai pilihan.
Sesuai dengan trademark LANAFIRA,

TRENDY, AFFORDABLE ,QUALITY
Long Dress Mellisa




Cantikkan?
sesuai dengan trademark, sebab harga sangatlah berpatutan.
Ateng baru visit jur website LANAFIRA, banyak design dah soldout, korang cepatlah serbu sebelum semua soldout sebab banyak design yang sangat cantik menarik tertarik tauu.
Jangan lupa sign in sebelum beli, hehehehe.

Jom rambangkan mata korang dekat website yang ateng share ni, hehehe. baru gaji kan akak akak cantik tuuu. heee




Instagram @lanafiraofficial