Thursday, June 21, 2012

Perjalanan yg jauh ~

Assalamualaikum :)

aku taktaw nk mula dri mana ke mana , menulis blog yg dulu adalah hobi aku terpksa aku abaikan demi cita-cita .
seriusly tingkatan 6 ni busy dan susah sngt . tp ' the beginning is always the hardest' kan ? jadi skrng aku tngah berperang , tp curi-curi masa gaklah untuk hupdate blog agar tak bersawang :D

aku tengok life U dngn life tingkatan 6 dan matrik hampir sama tp tak serupa ,
sebab cara pembelajaran sama , ada tutorial kelas , ada presentation almost everyday ,ada test . haa kan sama .
yg beza tingkatan 6 kelas smpai pukul 3 pling lewat , berpakaian uniform sekolah, berksut , kalau khidupan matrik atau Uni , mreka ttap berbaju kurung yg kena seterika juga cuma mereka bebas berpakaian . kelas mereka berubah2 I guess .

itu bukan perkara utama aku nk cerita cuma selingan dalam karangan :)

aku pelajar tingkata 6 Theresan , 6UUM :)

yg aku nak cerita adalah kehidupan aku sepanjang mnjadi student tingkatan 6 , sangat2 ohsem!
first day of first week lpas orientasi , aku rasa mcm bleh ka nk blajar ni ? dngn environment yg jauh beza sngt , bygkan almost 10 tahun aku sekolah pmpn SHJ tetiba tingkatan 6 bercampur .
even pernah tusyen bercmpur , still rasa pelik , tusyen dua jam ja sminggu , 8 jam sebulan study dngn the guys . sekolah ni almost everything kitaorg share.
mula2 tu perasaan mcm boleh ka ? boleh ka ?

tapi ........
cuba teka ?heeee ,pelajar laki sngt2 best kot . means diorg tu dh la baik sngt , lpas tu masa hr kna alih2 meja , diorg siap halau lg yg pmpn dok luar biar diorg buat ,tapi kami taklah sekejam itu sbb kami teamwork. bntu membntu ~
the guys total 5 org , semua chinese . lelaki melayu ada ja , tp kelas sebelah :D


dan pelajar2 perempuan dri sekolah lain pn sngt2 best ! :D sporting habis wa bgtw sama luuu . SATU MALAYSIA mmg nampak lah dlm kelas tu , belasah ja kwn dngn sapa, takda beza , semua satu kepala .if sekolah prmpuan semua , sekolah aku dulu tkda stu Malaysia , ada puak2 kaum ,so aku a lil bit jakun .









mungkin semester satu ni akan mngeratkan lagi . kan ?
I hope so ~ heee . WE'RE ONE MALAYSIA !


itu shj aku punya karangan hrni , akan disambung nanti , hurm nanti tu , mybe next month kot .
ngehehehehe
step out :)

MANJADDA WAJADDA :)

No comments: