Friday, April 12, 2013

11 April

Assalamualaikum.

kalau 11 Januari 2012 hari aku cium lantai tempat kerja --> pengalaman manis

tapi,
11 April 2013 hari kurang nasib baik buat aku. ---> pengalaman pahit.

positif --- ini semua dugaan yang mematangkan aku.

11 April,
aku jarang sangat bersuara dkt sekola, tp pada tarikh tu, aku teresak-esak menangis,
sebab tragedi tu, tp tak lama sbb sia-sia.
bukan sengaja tp tak sengaja, tetiba air mata laju tanpa henti tapi pergerakan aku terhenti -- dan semua mata tertumpu *malu*
sebenarnya aku bukan menangis sbb tragedi tu tp sbb aku lemah sngt, dngn badan tak sihat, dngn pengawas tak ber-peri-kemanusiaan,& dengan tak tidur mlm.
aku dah rasa berat sngt, aku lepaskan tanpa sedar.
Ya Allah, mcm mimpi aku menangis. mimpi.

susah untuk aku menangis hal remeh kecuali mcm situasi hrni, aku lemah.
wallahu.nsb masih aku dikurniakan kwn yg ada wktu susah.
Alhamdulilah.

dan kenapa aku menangis--aku masih punya perasaan aku bukan robot.
setelah kejadian ini aku tak suka 'punca-puncanya', aku memaafkan tp sukar untuk melupakan setiap detik--
mungkin ambil masa.
tak salah untuk menangis, sesiapa yang tak pernah menangis, anda boleh menangis skrng. rasa dia tenang sikit beban dh bebas, sikit pun cukup bermakna.
tapi untuk nangis bebanyak berdoa lah dpn Allah. insyaAllah.

atas kejadian yang ini, aku terpaksa tebal muka---mungkin.
bersabarlah wahai hati, ini dugaan menguji iman mu, menguji level kesabaran mu, menguji dirimu.
terima ia secara positif dan senyum.
sekali jatuh tidak bermakna akan terus jatuh, bangun dan terus bangun dengan semangat baru.
kuatkanlah diri mu menghadapi setiap harimu agar tiada lg airmata yang jatuh mahupun dirimu.
terus bersabar, sabar itu separuh daripada iman.


tak kisah dah lepasni org judge aku apa --- yg dh mmg dijudge pun --- selalu.

ya Allah dugaan ini atas kemampuan ku. insyaALLAH aku mampu hadapi pahit manis nya.

salam

No comments: