Friday, October 4, 2013

Tragedi 29 September


diam tapi berbisa
berbisa tapi lemah
lemah -- perasaan (hati kecil)

tak apa, belajar jadi lebih tabah.

'Sakit itu kifarah dosa..Allah nak hapuskan dosa kita yang ada untuk gantikan dengan pahala sebab Allah sayang kita' #NotaUsrah 

29 September tersemat dalam diari kecil.
kenangan tak indah tapi pengajaran mungkin juga pengalaman.

kadang-kadang diri ini lebih pentingkan benda daripada nyawa. hmm
kadang-kadang diri ini lalai akan perintahNya, tidak nampak amaran daripadaNya
Dia dah bagi amaran mohon lebih prihatin ya Fathin.

bukan senang nak berubah bukan senang nak senang,
banyak pengorbanan..
sepanjang kita berusaha sampai ke atas mesti akan ada manusia yg datang  nak menjatuhkan kita -- mesti.
kita kena tetapkan pendirian untuk sampai ke atas--mesti.

semoga aku lebih tabah.
aku nampak tabah & diam tapi sebenarnya tak.

'you never know how STRONG you are until being STRONG is the only choice you have'
bila aku jatuh, aku rindu kawan-kawan aku yang selalu bagi semangat, yang selalu gembirakan aku.
aku nak luahkan semuanya tapi bila melihat wajah mereka hilang semuanya -- kosong.
mereka selalu menggembirakan aku.

sekarang aku hanya mampu berdoa agar ada orang yg menggembirakan mereka seperti mereka lakukan kepada aku dan aku cuba menggembirakan orang disekeliling aku -- kawan baru.
semoga Allah lindungi mereka yang bergelar SAHABAT :)

'what you give, you will get back.' 

semoga bulan Oktober adalah permulaan yg menuju kejayaan -- entah berapa kali mula.
semoga aku ada pendirian sendiri.
semoga aku berjaya berubah ke jalan yg baik tapi bukan ubah diri aku jadi orang.

InsyaAllah InsyaAllah 
Aaamin


Assalamualaikum
Salam Sayyidul Ayyam. Jumua'h Barakah.


Tragedi 29/9 hanyalah sebahagian dugaan ;)

No comments: