Tuesday, August 19, 2014

First year ~~

Assalamualaikum.
fuh fuh fuh tiup habuk. lama dah tak update. rindu nak update tapi takda masa dan kemudahan internet.

Alhamdulilah. sudah hampir tahun pertama sebagai student diploma.
kadang-kadang macam tak percaya masa berlalu begitu cepat, umur pun dh meningkat.
aku tak percaya yang aku jadi student IPTA, kena belajar berdikari, kena berpisah dngn ibuayah yg selepas 19 tahun baru belajar. susah tapi terpaksa demi masa depan.

untuk menghabiskan 3 tahun aku ni aku rasa berat sangat, baru semester dua pun dah jarang balik rumah walaupun jarak hanya 2 jam perjalanan. huh. pengorbanan kita tu mungkin akan mengdatangkan hasil yang manis yang penting ikhlas. gitu~~

to be truth,
aku rindu zaman sekolah, sekolah tak rindu lgsg.
rindu kawan2 sekolah.
skrng kawan pelbagai umur, negeri so payah nak cari yg sekepala dngn kita. payah sngt.
jeles pn ada dngn kengkawan yg umur 20 dh sambng ijazah,aku? terkedek-kedek nk ambil diploma.

tapi bila fikir balik utk apa nak jeles sbb aku yang pilih jalan ni, aku dah tak kisah apa org nak kata, apa orang nak judge sbb aku ada cita-cita sendiri. Allah akan bimbing aku. mulut org ni payah nk tutup.
asalkan ibu ayah restu.

ibu ayah tak pernah halang, apa ku nak buat sbb ibu ayah tahu aku akan buat benda yang bg faedah dkt diri sendiri. ibuayah tahu aku mcmana. dan aku takkan mengecewakan diorg. insyllh :)



aku akan terus senyum walauapapun rintangan yang datang. Insyllh.
aku kena kuat sbb aku anak sulong, tak boleh lemah. 
walaupun semester dua ni agak berat aku tetap nk kekalkan pinter 3.0 ke atas.

dah taktau nk tulis apa tp nak tulis jugak2. hehehehe
I missed blogging and blogwalking
byeeeeee!

No comments: