Monday, November 21, 2016

Struggle Final Year ~



Assalamualaikum.

Alhamdulilah ends my Diploma of Networking System journey..

Apa itu Networking? jangan tanya sbb susah nak terangkan tapi course ni banyak belajar tentang wireless, cable we used to connect network, ada jugak selit programming coding macamana nak connect with one PC to another, it is not easy at all, sbb dari first semester sampai lah akhir semester, ada rasa sesuatu yang tak boleh digambarkan hahahaha tapi kalau betul betul minat kerja jadi sng,





so buat adik adik yg lepasan SPM pilih course ikut minat ye.
tapi satu je kalau tersilap jalan jangan patah balik, teruskan ja janji jangan putus asa.
sentiasa ada jalan bagi yang berusaha. gitu. cuma lambat atau cepat ja nak sampai.
 *cakap dekat diri sendiri*

semester yang paling tough dan buat aku down adalah semester akhir, sampai aku rasa nak stop bole? tp bila aku ingt aku selalu ckp dkt org jgn give up, so aku pun jgn give up. ada gap seminggu, sblm Final gigih tak balik, tak keluar bilik study eh tak buat nota dngn soalan past semester. rasa betul reput lah haha
tapi semester akhir ni lah aku belajar mcm mcm, belajar bangun selepas jatuh, pretend you are okay while you are not, belajar kawal rasa nervous sbb banyak kena presentation,  alots.
sepanjang semester 1-6 ni aku belajar mcm mcm. huu tq semuaa~

kalau waktu sem 5 aku stress aku overnight, sem akhir ni overnight pun tak sempat, tapi aku balik setiap minggu lepak penang, makan hahahaha, cuti merdeka sehari pun aku lari balik sbb nak sambut hahaha nampak tak bertapa stressnya aku semester akhir, sampai aku dah tak kisah apa org nak kata, as long as aku tak stress.
tambah tambah semester akhir ni ayah bg guna kereta lagi huru hara la  merayap berjalan haha ayah bg pinjam kereta sbb kena ambil tugas ayah hehe jd driver adik adik. ambil peluang yg ada gitu.

 apa pun aku enjoy sangat. dulu rasa cepat lah habis, ni dh habis rasa bersyukur sangat. flying colours gitu. okey jangan riak.



buka senang nak maintain nombor 3 tu walaupun ada drop sekali, jgn ingt yg berjaya tak prnh gagal jgn ingt yg gagal tak boleh berjaya gitu.yg penting JANGAN PUTUS ASA! fuhh.

sepanjang 3 tahun ni seketoi atengg belajar macam macam,
drpd seorang yg heartless, lps LI terus jadi yg sensitif hahaha
drpd yg tak suka make over, tetiba lps LI terus pandai pakai lipstik, yg tu je la~
drpd yg minat bola ni, 3 tahun tinggal tak tngk epl segala bagai, kdg kdg je,tp lps diploma sambung balik, football is life babe hahaha
but Im still atengg who love food forever and oh ya ada hati nak kurus bagai. alamak.
and still atengg yang campak je kat mana boleh hidup cuma tula, nak jadi heartless balik boleh tak so idok ler nak mkn hati selalu terasa, lpstu dngr lagu mak aii jiwang nyerr. this is not me~~
3 tahun belajar utk kuat, bljr utk jgn give up, bljr mkn hati sensorg hahaha ciss
kekuatan tu semua drpd family, so family first gitu~~

yes Im admit, seketoi atengg dah banyak berubah. ahaa manusia perlukan perubahan, kalau positive side kita kena terima jer, hehehe

kalau tanya aku nak sambung degree tak? insyaAllah ada rezeki aku sambung tapi bukan kos yang sama. hahaha rasa nyawa tak bersambung kalau degree kos diploma balik. tapi tula gap banyak ni kena didik hati jadi sado and heartless balik so sejarah takkan berulang gitu ~



kalau nnt  tanya tak rindu ke zaman diploma, awal awal ni rindu lah tapi aku ni lambat move on, bila aku dah move on, org tanya apa pun tak ingt dh, mcm zaman sekolah mana ingt dah. sbb tu wujudnya blog so aku boleh abadikan kenangan kat sini, kalau lupa boleh baca tp tak mengharap dah zaman tu. just follow the flow gitu~~ kenangan tetap akan jadi kenangan


biar jasa jadi kenangan.

step out....

No comments: