Sunday, May 6, 2018

Buffet Ramadhan Laman Kayangan Shah Alam

Assalamualaikum..

Ramadhan Kareem bakal menjelma dalam lebih kurang 2 minggu lagi,
korang dah bersedia untuk berpuasa?
dah bersedia rohani dan jasmani?

Ramadhan antara bulan yang dapat mengeratkan silaturrahim dalam kalangan sahabat atau pun rakan sekerja dengan menyertai Buffet Ramadahan iftar bersama-sama,
malah incik dan puan bos kalau nak belanja pekerja pun ok jugak kann buat Majlis Berbuka Puasa,
Seronok  kan?


Sebenarnya ateng baru baru ni ada pergi perasmian Buffet Ramadhan Laman Kayangan di Seksyen 7 Shah Alam dengan kerjasama Segi Seri Sdn Bhd,
Tema buffet kalini sangat menarik iaitu " Kembara Selera Memikat Jiwa" yang menggabungkan menu daripada beberapa buah negara menjadikan jumlah menu kalini lebih kurang 88 jenis untuk Ramadhan tahun 2018.
Menarik kan?







Laman Kayangan ni besar, dan selesa jadi tak perlu risau dengan suasana dewan dia, dan turut disediakan tandas dan surau yang berdekatan sahaja, memudahkan untuk solat sambil menikmati buffet di situ.



"KEMBARA SELERA MEMIKAT JIWA"
Menggabungkan menu dari Thailand (Padthai, Tomyam) Singapore (Sup Tulang Merah), Indonesia dan beberapa buah negeri seperti Penang, Johor(Kacang Pool), malah ada juga makanan western seperti spaghetti dan BBQ. Turut disertakan pelbagai jenis air(Teh ais, Air Jangung dan pelbagai) dan pencuci mulut yang berpuluh jenis seperti kek, puding, buah-buahan yang buat ateng rambang mata nak ambil gambar masa tu, berwarna warni.




Menu yang wajib ada sudah tentutlah Kambing Panggang ni,
dihidangkan dengan 3 jenis sos yang menarik dan menyelerakan,  
Terliur tak? 



Nasi juga antara menu yang wajib kalau berbuka kan?

Di Laman Kayangan turut disediakan beberapa jenis nasi seperti nasi daging, nasi kabuli dan pelbagai jenis lauk, ada daging masak hitam, ayam masak lomak, yang pasti semua memikat selera.









 Antara station yang menu terdiri dari pelbagai negeri dan negara.



pelbagai jenis air yang bila lalu dekat tekak terasa nikmatnya berbuka hehehehehe



 Roti paling sedap pernah ateng cuba.

Korang terliur tak dengan menu dengan Laman Kayangan ni?
Memikat Jiwa korang tak?

Sebenarnya ateng pun tak terpikat dengan tema "KEMBARA SELERA MEMIKAT JIWA",
dengan harga berpatutan tak rugi kalau buat tempahan awal, sebab lagi awal tempah dapat murahhhh,


Harga Buffet Ramadan 2018

Early Bird (pembelian awal sehingga 16 Mei 2018)
RM50 Dewasa
RM35 Kanak-kanak dan warga emas

Harga Normal
RM65 Dewasa
RM35 Kanak-kanak / warga emas

turut disertakan pakej untuk incik dan puan bos belanja staff hehehe


Pakej Korporat 
Beli 50 meja 
PERCUMA
*500 cenderahati istimewa
*5 Hamper
*PA System & Projector

Beli 10 meja 
PERCUMA
*1 meja
*100 cenderahati istimewa


Ateng sertakan sekali nombor yang boleh dihubungi untuk booking meja korang,
pujuk incik dan puan bos korang okay nak berbuka dekat Laman Kayangan Shah Alam

Pn Hasmal  
019 2503090 / 012 2533973
En Azahari
019 2331351

4 comments:

Siti Sharini said...

Nice..tempat pun cantik..

Siqah Hussin said...

Tempat cantik dan nampak selesa. Makanan pun menarik :)

anak denesor said...

sedapnya kambinggg

Dunia Zumal said...

Bestnya kalau dapat berbuka puasa kat situ...