Friday, March 22, 2013

Mac, bulan yang penuh dugaan dan ujian.

Assalamualaikum.

pembuka bicara akibat lama tak update. blog ni dah macam tempat luahan hati pulak, update time stress ja . maaf,maaf,maaf.

di dunia yang nyata aku mmg kurang bercakap, bukan pemalu tapi segan, mungkin.. aku menjaga kata-kata agar mulut tidak membinasakan badan. tetapi ramai cakap, org yg kurang bercakap ni akal/ilmu/idea dia kurang, hurm betul ke? tak pastilah. yang pasti aku mmg kurang bercakap,tetapi bukan lah kurang mesra atau yang lebih tepat aku bercakap bila perlu ;)
oleh sebab itu, blog ini wujud sbgai luahan hati yang sangat peramah dan jejari yang runcing bila menaip bukan bermain gitar.Blog juga sebagai tempat untuk aku perbaiki penulisan kerana ada tercetus sedikit minat untuk menjadi penulis suatu hari nanti . insyAllah . aamiin.

okay dah out of topic pulak.

Mac,bulan yang bagi aku penuh dengan tekanan ujian bebanan yang aku sendiri cari,macam skrng aku sepatutnya menaip kerja kursus & tugasan yang cikgu bagi tetapi berakhir menaip blog, oh fathin.Tahun ni kalau pergi sekolah aku rasa sunyi sangat, mcm aku berada di dalam dunia yang aku sendiri cipta,tak tahu lah ini perasaan atau apa.bukan lah aku disingkirkan, aku ada jugak bergelak tawa, bertukar cerita tetapi tak sama, aku tetap merasa seperti katak dibawah tempurung, kekdng ja aku keluar, hurm. aku anggap ini adalah ujian . ya Allah. apapun aku bersyukur masih dikelilingi mereka yang bernma 'classmates' :)

tu baru di sekolah, kalau balik rumah mmg aku tak keluar lgsg, tak bergaul dengan sesapa ye la kwngkawan yang sebaya, yang tua, yang muda mana ada, semua pergi belajar jejauh, yg lpsn spm kerja, dugaan juga bagi aku. dulu selalu juga keluar, bercerita tntg sekola msing2, tntg aktiviti, dah belajar topik apa, skrng, sendiri semua nya.nasib masih ada family walaupun busy tetap beriadah petang2, tengok tv sesama, keluarga segalanya.ka-si-han ;)




Result sem satu baru ja keluar haritu , Ya Allah un-expected result. seriously rasa mcm nk nangis sebab ada subjek yg sblm ni okay ja bila FINAL down. dugaan bagiku. kena struggle lebih lg tinggal dua bulan ja lg ni utk final sem dua & sebulan utk pre-FINAL.and still, Im online, blogging. please change Fathin. please . okay I will .lepas ni jngn tengok markah tp tengok pointer, then I will puts much effort . aamin.


ouh, GOODLUCK for SPM's 95 candidate, how many A's u get does'nt determine who are you. Try next time , lebih kan lg usaha ! chaiyok

till then,
Salam Sayidul Ayyam.

happy weekends . :)

2 comments:

Anonymous said...

usaha lagi fathin . Allah sentiasa membantu orang yang berusaha :)

.atynFATHIN. said...

terima kasih :)