Tuesday, May 31, 2016

May months of appreciation fuhh~~

Assalamualaikum. Im back. cuti sem ni kita cari duit lebih la sikit, busy la hehe

Setiap tahun Mei ni bulan yg penuh dngn cuti, celebrations huu.. terutama sekali cuti sekolah la haha nak buat kronologi sikit la pasal bulan mei ni sbb bulan ni dpt result part 5 yg ibarat pelangi slps hujan, hmm gittew

2nd May

Im starts working at my intern place as partime for two months. sepatutnya dh azam taknak jejak kaki dkt tmpt intern ni tapi org cakap rezeki jngn tolak kerja jngn memilih. terima je la, belajar jugak hadap sbb tempat intern ni buat aku kuat sbnrnyaa, buat aku kenal dunia sebenar gittew. jd la drpd aku mereput dekat rumah busannnn herhh
so bermula rutin kerja 8am-6pm lepastu dkt rumah pkul 9pm dh lena kroh kroh, bila mai hr cuti berjalan tak lekat rumah hahaha that is work life hm seronok dpt duit tp tula letihhh


10 May 2016,

harini hari result, aku mmg ketaq kepala kalau mai tang result ni haah org lain mlm dh standby nak check, aku rileks dulu, takut sbb aku tahu aku tak buat yg terbaik pun hmm banyak redho ja. aku tidur, bngn esok pagi tu berdessup org tnyaa, classmates la, aku pun baca bismillah banyak banyak lps subuh terus check, kahh UNEXPECTED RESULT!

sepanjang sem 5 ni banyak sngt dugaan, terlalu banyak. dngn mslh kwn, dngn family, ibu dok sorg, setiap hujung minggu hari jumaat aku akan setel assignment semua, hari sabtu pecut balik sp, kalau overnight pun aku buat mlm jumaat tu esknyaa pecut balik,dngn tido apa tak laa, sampai rumah pecut pegi asrama adik pulak, boleh katakan setiap minggu cmtu, kalau aku ter-overnight dngn kwn mst mata panda la esk tu ahahaha.

patutnya tak perlu overnight, tapi classmates ni dh mcm family aku, spentime la kejap sbb aku tahu kalau dh hbs dip nnt mst susah nk jumpa, yg susah tu aku la hihiks. lg pun hari kls busy dngn mcm mcm tugasan tak dpt nak spentime so korban sikit la overnight utk diorg, diorg pun korban aku pun ikut. jumaat dngn kwn sabtu ahad dngn ibu, isnin dngn ayah pulak. mcm tu la rutin aku setiap minggu, dari start Januari sampai April. kalau mcm banyak sngt assignment hr ahad pagi aku dh pecut balik dh, then setiap isnin pegi dkt ayah hntr kereta sbb dkt tmpt aku students car are not allowed. hmm

study? hm mcm last post aku rasa aku tak banyak study sngt sem ni, banyak main, fokus dlm kls ja, assignnment pun bagai lepas batuk ditangga, kuiz test lg la hancuss hm tambah tambah bila nak dekat exam ayah sakit, lg la hilang fokus, rasa taknak ja jwb exam, nk tangguh sem hm. nak bg hilang stress aku main game candy crush hahaha nk dekat exam tu pulun install game nk main hahaha dari level 1 sampai 60 la aku main spnjg dua minggu exam ni.

tp Alhamdulilah mungkin rezeki dapat result cmni, hehe. last aku dpt result yg buat aku terkejut ni masa darjah 4 hahaha. org ckp aku pandai tp aku tahu aku bukan la cmtu, semua ni rezeki ja. tp kalau usaha lebih mst dpt banyak lg. hee ok TARGET SEM LAST! hahaha nak deanlist wuu
tapi ibu ayah cakap pointer tak melambangkan apa apa. dapatkan ilmu yg berkat, sbb tu time kuiz ka test aku tak berani nak bwk toyol sbb tu markah hancuss. aku takut toyol hm

insyllh sem dpn nak pulun lebih sikit, pulun kedah pulun hihiks
UNEXPECTED RESULT ni hadiah utk ibuayah sempena, mothers,fathers,nurses, & teachers day huhu
both of them are my everything. their dreams is minee too. hihi

sebenarnya tak layak pun nak dapat cmni, rezeki je ni. hm Alhamdulilah.



bulan depan dh puasa, bulan depan dh start sem baru,bulan depan dh last sem hm. moga aku kuat seperti sebelum ni. takut sebenarnya hm hm

No comments: