Monday, January 4, 2016

goodbye 2015.

assalamualaikum.

to the end 2015!


sepanjang hidup 21 tahun ni 2015 la tahun yang aku rasa paling banyak bagi aku pengajaran setakat ni, to be serious la. tahun yang paling mencabar, tahun yang buat aku down, buat aku bangun balik buat aku kuat, buat aku rasa sedar macam macam hm senang cerita everything la.aku belajar macama macam jugak pada tahun itu. fuhh tahun yang dalam kenangan la sng cerita setakat ni haa.



semua nya bermula pada April 2015, bulan ni aku outing ngn classmates sbb nya ni last meet sblm pergi praktikal 6 bulan total 8 bulan aa tak jumpa, waktu ni juga aku rasa sendiri pengalaman bawak kereta kesayangan ayah then accident, taklah teruk sangat tapi repair tu hbs jugak 200 ++ haa kira first experience aku bwk kereta jejauh lepastu accident, dah la aku tak byr lg duit abg gentlemen yg tolong bayar ganti kereta aku nih, nnt saya byr ye awakkk.lepastu aku fobia la weh tknk bawak kereta dua bulan jugak la hahaha teruk betul baru sikit ja tu.

then berpisahlah kami dengan seribu satu kenangan, sedih rindu semua ada tapi hadapla jugak!

tahun ni jugak aku gain experience kerja sebagai promoter dkt cmart, bosan tapi boleh la nak hidup ahahaha gaji kira masyukla la bg student cm aku nih hiks.
paah, kak aida & kaklin, ehek rinduunyaa




sepanjang praktikal ni aku travel ja kerja, penang tu jadi tempat aku sedia dah. fall in love dngn penang after kelantan hiks





duit elaun sepanjang praktikal tu habis dengan g jenjalan. sampai la masa raya puasa tu g beraya rumah classmates area utara ni,seronok walaupun takleh balik kampung ahaha


 pokok sena -- kubur panjang -- loqstaq. new experience. sblm ni mana pnh g kampung kampung area kedah ni haa. dok ja kedah selalu pegi pun baling, kulim kah kah.



the best thing, ibu buat open house. amazing sangat dapat gather together cmni. walaupun tak la besar mana, aku ajak yg dekat dekat ja haa. ibu tak pnh buat open house sbb anak anak dia semua buas, skrg rasa dh besar sngt bila ibu dh berani buat open house. okey nangis belakang almari.

tahun ni jugak 3 kali aku accident terok kan hahaha lepasni kena drive hati hati hee.

terlalu banyak benda yang aku dapat tahun 2015.
paling aku takleh lupa. heartbroken. hmm
sakit sangat rupanya heartbroken ni, susah nk move on rupanyaa. now I feel it. tapi aku ambil semua ni side yang positif je la. negatif letak tepi noh.
lagi satu yng aku takleh lupa + malu sangat dngn kawan kawan waktu lepas present praktikal mlm tu otw balik aku collapse teruk sampai takleh drive hm aku tak sedar sbnrnya apa yg jd. aku chat,tweet jadah apa pun taktau la. aihh tak pnh aku rasa cmtu seumur hidup. too much atynn. tq and sorry pada yg terlibat, totally tu bukan atyn hm


bila dah daftar masuk semester baru lepas praktikal datang pulak dugaan untuk aku, hmm kawan yg dulu rapat kini renggang hm yg ni aku takmau komen lebih sbb aku tunggu penjelasan drpd dia.



so, tahun 2016 ni aku nak lupakan semua negatif pada tahun 2015. nak jadi the new ateng boleh? hiks
yg mana positif aku kutip sesikit untuk tahun 2016 ni, yg negatif tu tinggal je la ahaha tunggu the new ateng okeh!

step out!
2016 my final year. goodluck dearself.

No comments: